FANDOM

Zielony Kloc.jpg

Adoptuj klocka. On jest samotny, smutny i zielony.

Part - (z ang. część)byt fizyczny, którego modelem kolizyzyjnym jest prostopadłościan, kula lub walec. Jeżeli Part znajduje się w Workspace, to jest w stanie kolidować z innymi obiektami fizycznymi.

Part'y są podstawą każdego place. Można nazywać je klockami. Prawie każdy place jest zbudowany z przynajmniej jednego Part'a. Jego wielkość możemy dowolnie modyfikować w celu uzyskania malutkich części do broni, ogromnych budynków lub innych rzeczy.

Klocki mogą być edytowane w Roblox Studio, jak i podczas gry. Można je utworzyć na trzy sposoby; poprzez wybranie obiektu klasy Part w insert menu, spawn ich za pomocą okna toolbox, a także poprzez użycie funkcji Instance.new().

Może być rodzicem obiektów typów brył takich jak np. SpecialMesh, BlockMesh, czy CylinderMesh. Part wtedy zmienia się wizualnie, ale nie zmienia swojego modelu kolizyjnego. Jest w stanie być rodzicem obiektów typu Decal lub Texture, dzięki czemu zmieni swoją teksturę na tą, która została automatycznie wczytana z danego obiektu.

Jest wiele możliwości użycia klocka w skryptach. Np. można sprawdzić, czy nie dotyka go inny obiekt, który posiada humanoid, lub czy gracz nacisnął LPM na Part.

Metody Edytuj

Pola Edytuj

Zdarzenia Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki