FANDOM

Flood Escape - gra stworzona przez użytkownika Crazyblox dnia 15 sierpnia 2010 roku. Posiada około 150 milionów wejść. Prócz ogromnej ilości wejść ma kontynuację - Flood Escape 2. Jest zwycięzcą BLOXY Awards 2016 za najtrudniejszy level w ROBLOX.

Rozgrywka

W grze chodzi o szybką współpracę oraz o umiejętne skakanie na różnego rodzaju przedmioty na mapach (obby) z powodu narastającej wody w pomieszczeniu. Po wybraniu jednego z trzech dostępnych poziomów trudności trzeba przejść kolejne 3 pomieszczenia + pomieszczenie z przyciskami. Po przejściu 3 pomieszczeń, w których trzeba wykonywać obby, gracze trafiają do "finałowego pokoju". Pomieszczenie z przyciskami posiada od 6 do 8 przycisków, zależnych od poziomu trudności. Gracze mają chwilowy czas przed uzupełnieniem się wody w pokoju, by zgadnąć losową kombinacje przycisków. Po zgadnięciu otwierają się drzwi, przez które gracze muszą uciec, by zebrać Wygraną oraz Punkty.

Poziomy trudności

Łatwy

Na łatwym poziome trudności, woda płynie wolno, a mapy nie są wymagające. W finałowym pomieszczeniu posiada 6 przycisków.

Średni

Średni poziom trudności posiada bardziej wymagające mapy, a woda płynie szybciej. W Finałowym pomieszczeniu jest 7 przycisków.

Trudny

Trudny poziom trudności ma najbardziej wymagające mapy, a woda płynie w szybkim tempie. W finałowym pomieszczeniu ma 8 przycisków.

Runda bonusowa

Po wygranej grze jest szansa na trafienie rundy bonusowej. Wtedy gracz zostaje przeniesiony na specjalną mapę, gdzie przechodzi proste obby w czasie do 25 sekund. Po przejściu rundy bonusowej występuję błąd, który nie pozwala grać dalej. Jedynym możliwym sposobem, by to naprawić jest wyjście z gry i ponowne wejście.

Waluta

W grze waluty są dwie: Wygrane oraz "Flood Points".

Wygrane

Za pomocą wygranych można kupować różne ułatwiające nam grę przedmioty, np. Gravity Coil lub też umiejętność biegania. 1 wygraną można dostać po przejściu wszystkich 4 pomieszczeń. Wygrane zapisują się po wyjściu z gry.

Flood Points

Flood Points zdobywa się po przejściu danej ilości pomieszczeń, niezależnie czy wygra, czy przegra. Można za nie kupować dodatki, np. Flames, Taunts itp. wyjątkiem jest Flood Sword, który można kupić po zdobyciu 60 punktów. Flood Points nie zapisują się, co znaczy, że po wyjściu z gry punkty się traci.

Ciekawostki

  1. Pod koniec 2016 roku rozpoczęto pracę nad Flood Escape 2, a można zagrać w jego betę klikając tutaj;