FANDOM

Breaking Point jest grą stworzoną przez grupę Paradox. Została stworzona 10 lutego 2017 roku. W tym czasie odwiedzono ją 30 milionów razy (w zaokrągleniu). Maksymalnie może w nią grać 16 graczy.

Rozgrywka

16 lub mniej graczy siada przy stole i nie może wstać. Mogą brać udział w różnych trybach rozgrywki, w których trzeba zabić wybraną przez innego gracza osobę. Są 4 tryby rozgrywki:

Breaking Point

Tryb ten polega na losowym wybraniu osoby, która dostaje broń. Może wtedy też zabić na dwa sposoby: publicznie (światło nie gasi się, widać oprawcę) lub też sekretny (światło gaśnie, jedynie oprawca widzi wszystko na sali za pomocą noktowizora). Zadaniem osoby z bronią jest zabicie jakiegokolwiek gracza siedzącego przy stole w ciągu 30 sekund. Jeżeli minie 30 sekund - oprawca wypada z gry. Dwóch ostatnich graczy musi walczyć ze sobą na noże.

Duck, duck, stab!

W tym trybie jeden z 16 wylosowanych graczy wstaje od stołu i wybiera osobę, z którą będzie walczyć na noże. Inni graczy nie widzą, kogo wybiera oprawca. Po wybraniu gracza, oprawca zaczyna chodzić dookoła stołu, a na górze pojawia się komunikat "Duck" i tak dopóki oprawca nie przejdzie obok stołu ofiary. Kiedy to się stanie, komunikat zamienia się na słowo "Goose!", wtedy też ofiara wstaje i walczy z oprawcą. Ten kto zostanie zabity - odpada, a wygrany, gra dalej.

Dual Vote

Tryb ten polega na wybraniu przez wszystkich graczy biorących udział w rozgrywce 2 osoby, które będą ze sobą walczyć na noże. W walce tej biorą udział osoby z największą ilością głosów. Osoba, która zostaje zabita - odpada z gry, a wygrany - zostaje i może dalej głosować na innych.

Who did it?

W tym trybie losuje się osobę, która zostaję mordercą. Zadaniem mordercy jest zabicie wszystkich graczy przy stole. Jeżeli oprawca zostaje z ostatnią ofiarą - wygrywa. Jako iż światło gaśnie, kiedy morderca zaczyna zabijać za pomocą pistoletu, inni gracze muszą zgadywać kto jest ich oprawcą za pomocą głosowania. Osoba, która ma najwięcej głosów zostaje zabita za pomocą pioruna. Jeżeli piorun ten zabije morderce - ofiary wygrywają.

Dodatki

Gra posiada różne dodatki, które urozmaicają rozgrywkę, głównie są to dodatki wizualne:

Skórki na noże

Można je zdobyć po zakupie jednej ze skrzyń, lub też kupienia skórki z kolekcji "Color". Nie dodają żadnych efektów.

Skórki na pistolety

Można zdobyć je po zakupie skrzyni, albo po kupienia skórki z kolekcji "Color". Nie dodają żadnych efektów.

Skórki na krzesła

Można je zakupić. Są dwa typy: jako kolory, oraz jako wzory.

Animacje

Animacje można kupić w sklepie. Na ten moment są 3: "Chill", "L" oraz "Lean".

Inne

Są 2 przedmioty do kupienia:

Who Did It? [Murder]

Po zakupie tego przedmiotu, gdy zostanie wylosowany tryb gry "Who Did It" gracz zostaje mordercą.

Change torso color

Pozwala na zmianę koloru swojego torsu.

Ciekawostki

  • Animacja "L" jest nawiązaniem do anime o nazwie "Death Note", gdzie jedna z postaci, L Lawillet siedział właśnie w taki specyficzny sposób;
  • Pomimo tego, że Breaking Point jest klimatycznie bardzo poważne, to sami autorzy często żartują w różny sposób